Badanie, w którym uczestniczyli wystawcy największych w Polsce ośrodków targowych, potwierdziło, że MTP są najsilniejszą polską marką organizatorów targów.
Aż 84% klientów Targów Poznańskich spontanicznie wskazuje je jako najważniejszy polski ośrodek targowy. Co ciekawe, również blisko 60% klientów innych targów wśród organizatorów wydarzeń targowych najczęściej wymienia poznańską firmę. Dla porównania, Targi Kielce - spontanicznie wskazuje 40% klientów Targów Poznańskich oraz 30% pozostałych wystawców.
Głównymi elementami wyróżniającymi Międzynarodowe Targi Poznańskie na tle konkurencji są według badanych tradycja i prestiż.
To pierwsze wymienia 87% klientów MTP i 59% wystawców innych ośrodków targowych, a na prestiż wskazuje 84% klientów i 58% nie-klientów MTP.
Międzynarodowe Targi Poznańskie od lat umiejętnie łączą wartości takie jak wieloletnie doświadczenie i prestiż z nowoczesnością i innowacyjnością.
Jesteśmy dumni z tego, że nasza działalność z roku na rok cieszy się coraz większym uznaniem zarówno stałych, jak i potencjalnych wystawców - mówi Przemysław Trawa, Prezes Zarządu MTP.
Zdaniem 93% wystawców Targów Poznańskich i 65% klientów pozostałych ośrodków targowych MTP są organizatorem najbardziej renomowanych i rozpoznawalnych imprez targowych w Polsce. Dodatkowo, 92% klientów poznańskiego ośrodka targowego i 65% wystawców pozostałych ośrodków wskazuje na duże doświadczenie MTP w organizowaniu różnych wydarzeń targowych.
*Badanie zostało przeprowadzone przez instytut Pentor Research International Poznań w formie wywiadów telefonicznych z przedstawicielami firm biorących udział w imprezach targowych minimum raz na 2 lata. Wzięło w nim udział 300 firm regularnie wystawiających się na MTP oraz 300 firm niewystawiających się lub wystawiających się na MTP nieregularnie. Termin badania: grudzień 2008 i styczeń 2009.